måndag 18 mars 2013

Jag tänker aldrig dö, nej!



Håkan Hellström, stillbild från videon till nya låten 
Det kommer aldrig va över för mig.

Suck! Billström är ett skämt! Eller har Sverige, har vi alla, de ministrar vi förtjänar? Jag suckar igen. Och vänder blickarna mot de dansande ljuspunkterna innanför ögonlocken, istället. Jag säger som Bruno K. Öijer en gång sade i en intervju, ungefär: Jag är inte på den här planeten för att bli deprimerad! Jag är här för att bli INSPIRERAD!

& jag vänder bort blicken, andas in och känner dofter av det som är på väg. Jag blir uppsnärjd i det blå igen – av Håkans förrädiskt tassande poetiska låtbyggen... det här är skenbart en bagatell. Men! Låten växer! och Växer! Och välter tillbaka alla loken, lyfter upp dem på rälsen igen! Det här gungar bort snön, isen, vindarna – här kommer solen! Och som det heter i texten: Jag tänker aldrig dö, nej!

Videon kan spanas in på följande länk:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar