tisdag 29 december 2009

Tio nya år - here we come!

Vi susar in i ett nytt decennium. Bakom oss lämnar vi ett våldsamt. Och ett med många ljuspunkter. Själv träffade jag mitt livs kärlek, S., och vi fick Frans, drygt ett år nu. Kärlek 100%.

Och så blev det ett tiotal år med Håkan Hellström och Zlatan Ibrahimovic; jag bockar och bugar och tackar dessa genier för all den glädje de lät gnistra i mina tårfyllda ögon dessa år!

En viss herr Dylan finns med på snart sagt alla mina topplistor över decenniets bästa: filmer, böcker, låtar, album, konserter. Han turnerar vidare, skriver vidare, spelar vidare. Och jag hänger med på hans resa även i fortsättningen.

Jag vistades i New York flera gånger, och i Dublin, Berlin, Hamburg, Andalusien, Wien och England, old England! Och lämnade Lund för Malmö (efter tio års lundaboende).

Nya tio år ska skölja fram genom oss, och en dag saknas och kommas ihåg av oss. Men nu, nu ligger allt framför oss. Det glittrar av möjligheter och gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar