onsdag 18 november 2009

En pärla & ett julklappstips: Familjen Ashton




Efter att under ett par månaders tid ha följt TV-serien Familjen Ashton (A Family at War) måste jag bara rekommendera den till alla som är sugna på riktigt bra tv-serier, med starka personprträtt, fenomenal dialog och kanonbra skådespelarinsatser. Och ge inte upp: efter två avsnitt visste jag inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta, jag trodde jag bevittnade en gammal kalkon, en urban variant av Hem till gården eller liknande. Men men men... serien växer och växer och växer, och blir till en svåremotståndlig vän i höstmörkret. Engelsk TV är bäst!

Serien finns att köpa i en DVD-box med alla 3 säsongerna samlade på 14 skivor. Den räcker med andra ord hela julen och ända fram till nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar